6 tips om te genieten van de feestdagen, zonder schuldgevoel

23 dec, 2016

De feestdagen staan vol in het teken van lekker eten en drinken, maar wat als je net zo goed bezig bent met sporten en afvallen? No worries! Ik heb 6 tips voor je op een rijtje gezet om toch te kunnen genieten van de feestdagen zonder schuldgevoel.

1. Neem een goed en gezond ontbijt

Een voedzaam ontbijt, kun je met de feestdagen beter niet overslaan. Heb je goed ontbeten, dan ben je in ieder geval gevuld tot de lunch. Dit verkleint de kans dat je rond 10 uur gaat lopen snaaien en de rest van de dag slechte(re) keuzes maakt.

2. Ga een rondje rennen

De sportschool is helaas gesloten met de feestdagen, maar niet getreurd want hardlopen/wandelen is een prima manier om je metabolisme een slinger te geven. Als je in dit in de vroege uurtjes doet,  werkt dit de hele dag door op je stofwisseling. Je voelt je frisser en je verbranding werkt sneller! 

6 tips om te genieten van de feestdagen, zonder schuldgevoel

3. Maak gezonde(re) keuzes

De feestdagen worden er niet minder op wanneer je gezonde(re) keuzes maakt. Wellicht voel je je hierdoor wel beter en geniet je meer van wat je eet. Ga voor meer groente, vis en mager vlees. Beperk de koolhydraten en wees zuinig met de sauzen. Je hoeft jezelf niets te ontzeggen, maar je zou wel gezondere keuzes kunnen maken en met minder genoegen kunnen nemen.

4. Drink meer water

Drink bij voorkeur water bij je eten. Wil je echt graag een glaasje wijn, houd het dan bij één of twee glaasjes en wissel deze af met een glas water. Een glas rode wijn van 100 ml, bevat al snel 82 calorieën en ik persoonlijk, eet liever mijn calorieën als dat ik ze weg drink. Zeker met zoveel lekkers op tafel! Tip: Maak fruitwater. Lekker met appel, rode peren en kaneel, zoals hieronder! 

6 tips om te genieten van de feestdagen, zonder schuldgevoel

5. Stop als je verzadigd bent

We eten niet om te overleven, dus er is geen noodzaak om je helemaal vol te proppen met eten. Uiteindelijk voel je je dan vaak alleen maar slecht, vol en misselijk. Dus, heb je het idee dat je het gevoel van verzadiging hebt bereikt? Stop dan met eten. Schuif je bord weg en houd het voor gezien. Besef dat je hebt genoten en dat het genoeg is geweest.

6. Geen schuldgevoel

Toch iets meer gegeten, dan nodig? Voel je er niet schuldig over! Het waren immers de feestdagen. Las een paar ‘balansdagen’ in, door minder calorieën te consumeren en meer te bewegen. Pak je trainingsschema weer op of trek je hardloopschoenen weer aan! Balance is, immers, the key.
Tip: neem geen restjes mee naar huis!

Het team van Fitness Meiden wenst je hele fijne feestdagen toe en al het goeds voor het nieuwe jaar!

Liefs,

Shannen

PS: Deel jouw kerstfoto’s en -lekkernijen met #fitnessmeiden en tag mij @shannendelilahfit, zodat ik niks hoef te missen!  


NATUURLIJKE FITNESS MEIDEN SUPPLEMENTEN > NAAR DE SHOP!

sportoutfit inspiratie #001


DOWNLOAD GRATIS HET ULTIEME BILLEN E-BOOK HIER!

22 oefeningen voor mooie ronde billen, Fitness Meiden blog


AFVALLEN & FIT WORDEN? DOE HIER MEE AAN ONZE PROGRAMMA’S!

afvallen-en-fit-worden-fitness-meiden-blog

   0 reacties

Gerelateerde blog posts

Shannen Bennaars

Shannen is 23 jaar oud en in 2014 afgestudeerd aan de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Momenteel is ze werkzaam bij de gemeente. Shannen houdt van lekker en gezond eten, sporten, shoppen en leuke dingen doen met haar lover en vriendinnen. Daarnaast is Shannen in december 2015 2e geworden op de S.A.P. cup in de categorie Body Fitness en mag ze zichzelf nu een B-atleet noemen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *